logo_domanskyblock.jpg

















Návody.

Skyblock.
Skyblock je fanoušky vytvořený mod do hry Minecraft, který maximálně ztěžuje začátek hry a nutí hráče vymýšlet netradiční postupy, aby získal věci, které má běžný hráč téměř na dosah. Vše co se dá ke skyblocku říct, už existuje na netu, v podobě video tutoriálů a návodů všeho druhu. Ale nechci být zlomyslný, takže poradím aspoň to, co jsem si musel najít sám.

minecraft domansky skyblock

Úplný začátek.
Hráč se ocitne na maličkém ostrůvku z 80 kusů hlíny, s jedním stromem a truhlou. Hráč se objeví (spawne) nad kostkou bedrocku, která označuje jeho home, tedy místo, kde se na ostrově objeví pokaždé. Toto home si může změnit příkazem /is sethome. V truhle jsou dva bloky ledu a vědro s lávou. Kostka ledu se promění na vodu, když ji něčím, třeba rukou, rozbijeme. Hráč porazí strom. Občas se vyjímečně stane, že ze stromu nespadne sazenice, nebo sazenice hráči spadne přes okraj ostrova. Pokud takto hráč skončí ve slepé uličce, může ostrov restartovat, příkazem /is reset a potvrdit /confirm. Protože je skyblock značně těžký na hraní, má každý hráč právo, žádat od správce serveru (ode mě), 3x pomoc s něčím rozumným. Z okrajů ostrova se můžeme rozhlížet a naklánět se nad ně, když se pohybujeme opatrně a držíme přitom stisknutou klávesu SHIFT, díky které se sice pohybujeme pomalu, ale zato nespadneme. POZOR! Právě tak, jako pravěcí lidé kdysi neustále udržovali oheň, aby nevyhasl, právě tak musí hráč opatrovat a chránit jako oko v hlavě, svůj kbelík s lávou. Jiný totiž bude mít až za dlouho. Pokud se láva promění na osidián, LZE JI ODEBRAT KBELÍKEM a bude z ní opět láva.

minecraft domansky skyblock

První výrobky.
Jakmile má hráč dřevo, může si vyrobit pracovní stůl (crafting table) a na něm první dřevěný krumpáč, který potřebujeme k rozjetí cobblestone generátoru.

Cobblestone generátor
není nic jiného, než jáma 4x1, která má na jedné straně kostku vody a na opačné kostku lávy. Ale protože voda má snahu rozlévat se na osm kostek a udělalala by nám z lávy obsidián, což by opět znamenalo skončit ve slepé uličce, prohloubíme jámu vedle vody na dvě kostky. Voda bude vtékat do této jámy a nerozleje se nám, právě naopak, pokud na ni pustíme lávu, to znamená odkopneme blok, který odděloval lávu od vody, objeví se tam kostka cobblestone. když ji vykopeme, objeví se další. A máme nekonečný zdroj kamene. Některé kostky nám vletí do lávy a shoří, s tím se nedá nic dělat. Až bude hráč mít trochu železa, může si postavit hopper a umístit ho pod cobblestone. Ztráty jsou pak téměř nulové. Protože na ostrově zpočátku hráč nemá příliš místa, může se tento generátor i zalomit, takže láva přitéká k vodě zboku. Ničemu to nevadí. Kopání si můžeme usnadnit pomocí funkce ClickLock (Start, Ovládací Panely, Myš, Zapnout funkci ClickLock). Pokud podržíme při kopání tlačítko myši, pak kopeme automaticky, dokud je v dosahu něco k vykopání. Funkci si můžeme zapínat a zase vypínat, i při spuštěném Minecraftu.

minecraft domansky skyblock

Farma na stromy.
Stačí na to pár stromů. Pomocí jablek, která padají z porážených stromů, získáme první jídlo. Jablek sice není přebytek, ale padá jich dost, nemusíme se bát vyhladovění.

Světlo a bezpečnost.
Zpočátku se nemusíme bát, že by se na ostrově objevily příšery. Tyto se sice objeví když je nízká úroveň světla, ale hráč musí být aspoň 24 bloků od nich. Proto, i když je úplná tma, dokud je ostrov malý, není jej třeba osvětlovat. Louče si můžeme vyrobit z kmenů a dřeva, které vypálíme v peci na dřevěné uhlí. Pokud nechceme, aby se nám něco spawnovalo na naší plošině, můžeme ji postavit z půlbloků, umístěných v dolní polovině bloku. Ale hodí se to spíš na technické věci, nepůsobí to hezky. Pomocí půlbloků dřeva a kamene, rozšíříme ostrov, aby na něm bylo trochu k hnutí.

Hlína a tráva
Přitom dbáme na to, abychom nepřišli pokud možno ani o jedinou kostku hlíny, protože nám pak bude scházet. O hlínu je na skyblocku veliká nouze. Pokud chceme mít jistotu, můžeme ostrov podložit půlbloky zespoda. Pod ostrov se dostaneme pomocí proudu vody. Na ostrově musíme ponechat aspoň jednu kostku s trávou, jinak už nebude možnost si trávu opatřit (vlastně bude, ale až zadlouho). Tráva na hlínu přeskakuje pouze z travního bloku. Pokud si vytěžíme všechny bloky s trávou, máme problém. Ale pozor, v bránách a za challenge, se dá získat OBROVSKÉ množství hlíny, takže se opravdu nemusíme bát, že by někdo měl o hlínu nouzi. Pokud si někdo vykope všechni trávu (více méně všichni), další travní blok najde hnde v první, Zlaté bráně.

Grinder farma
Pokud hráč staví grinder farmu, doporučuji ji postavit mimo ostrov, nebo ji oddělit zdí, aby z ní potvory nemohly proniknout na ostrov. Na serveru sice creepeři už při výbuchu neničí bloky, přesto doporučuji použít design spodní části podobný, jako mám na obrázku. Creeper hráče nesmí vidět, jinak bouchne. Ve čtyřech rozích může hráč nasát všechny spadlé itemy. Výška dopadu by měla být 22-23 bloků, raději 22, protože na 23 si před pádem můžou povyskočit a zabít se. Grinder farma bude bezpečnější, až hráč získá dost železa na hoppery, které budou itemy z pobíjených potvor odvádět do truhly automaticky. Aby nedocházelo ke hromadění potvor v grinder trapce, doporučuji do ní umístit trap door, ovládané pákami. Potvory pak budou otvorem propadávat do voidu a nebudou zbytečně lagovat. Jakmile si hráč trochu pomůže z nejhoršího, ocenil bych, kdyby nahoře v trapce udělal vypínatelné osvětlení. Nebudu pak muset mazat moby ručně a obíhat ostrovy.

minecraft domansky skyblock

Vodní zdroj.
Co se vody týká, hráč si může podstavit nekonečný vodní zdroj a brát vodu z něj. Je to jen jáma 2x2, (nebo klidně 1x3) do které se dva vodní bloky položí do kříže (U systému 1x3, se vodní bloky postaví proti sobě, přitom se mezi nimi nechá mezera), takže se hladina srovná a vyplní všechny bloky. Je odtud možno brát vodu, která neubývá.

Houby
Houby se dají vysadit jen při nízké úrovni světla, ale dá se to obejít. Hráč kolem sebe postaví dutinu 2x1, vevnitř zasadí houbu, zdi zase zbourá a houbu nechá vyrůst kostní moučkou. Pak jen vytěží houbu sekyrou a z některých jejích bloků spadnou malé houbičky, využitelné na lektvary a podobně.

Je to jen o nekonečném kopání cobble?
Na serveru se může hráč příkazem /challenges podívat, jaké úkoly má splnit a co už má splněno. Kromě toho, jak hráč postupuje hrou, může (ale nemusí) procházet opuštěné stavby zamořené příšerami, kde nachází deníky a poklady. Tyto stavby se obnovují a hráč se tak dostane k materiálům, které se na skyblocku běžně nevyskytují.

Squid farma.
Farma na chobotničky se dá normálně stavět, jako by byla úroveň moří normálně v 63. Nějaký čas trvalo, než jsem vykoumal, jak by to šlo zprovoznit, ale farmy na černé barvivo, už normálně šlapou.

Farma na zlato.
Může být velmi jednoduchá, jen dvě plošiny z půlbloků. Na jedné straně, tam kde se bude hráč schovávat, musí být půlbloky důsledně umístěny v dolní polovině celého bloku, aby se tam nemohlo nic spawnout. A hráčův úkryt musí mít nějakou střechu, taky ze stejně umístěných půlbloků. Mezi plošinami bude mezera na dva bloky a v ní sklopené trap doors. Dole pod tím pak bude šachta a pod ní dopad, kde se budou zabíjet pádem a dávat hráči loot. Jakmile jednoho pigmana hráč naštve, výsledkem bude nekonečný pigmanopád a přísun zlata a zlatých mečů.
minecraft domansky skyblock minecraft domansky skyblock minecraft domansky skyblock

Pokud mě ještě něco napadne, doplním.

minecraft-server-list.cz